سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای گام به گام برای اکسپرس اینتری کانادا

 

 

 

اگر برای اکسپرس انتری کانادا انتخاب نشدم چه می شود؟

IRCC    تعداد درخواست‌های جدیدی را که می‌توان هر سال ارسال کرد، محدود می‌کند. سقف درخواست برای جریان‌های مهاجرت اقتصادی در سطح جهانی اعمال می‌شود، به این معنی که سقف‌های ویژه ماموریتی برای تعداد درخواست‌هایی که باید در هنگام انتخاب یک مهاجر در هر سال در نظر گرفته شود، وجود دارد. بنابراین، اگر IRCC شما را برای برنامه های مهاجرت به کانادا انتخاب نکند، باید منتظر سال آینده باشید.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

کانادا اکسپرس اینتری درخواست های کارگران ماهر اقامت دائم کانادا (کانادا PR) را برای سه برنامه مهاجرت اقتصادی مدیریت می کند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از سیستم انتخاب آنلاین اکسپرس اینتری کانادا برای ارزیابی نامزدها و ارائه دعوت نامه برای مهاجرت بر اساس چشم انداز موفقیت اقتصادی آنها در کانادا استفاده می کند. این برنامه که برای اولین بار در سال 2015 اجرا شد، چندین پیشرفت را در مهاجرت به کانادا به همراه داشت، مانند زمان رسیدگی سریع، افزایش دسترسی به داوطلبان از رشته های مختلف و تمرکز بیشتر بر کیفیت برنامه ها. برای کسب اطلاعات درباره فرانچایز های پر سود در کانادا بر روی لینک کلیک نمائید.

سه نوع برنامه مهاجرتی در اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

1-برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP): متقاضیان یکی از 50 دسته طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) با تحصیلات متوسطه و حداقل یک سال سابقه کار مداوم واجد شرایط هستند. پیشنهاد شغلی لازم نیست.

2-برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP): متقاضیان باید حداقل دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته در یک تجارت ماهر داشته باشند. آنها باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی یا گواهی صلاحیت در تجارت خود صادر شده توسط یک مقام کانادایی داشته باشند.

3- کلاس تجربه کانادایی (CEC): متقاضیان باید کارگران ماهر با حداقل یک سال سابقه کار کانادایی باشند.

چگونه می توانم واجد شرایط ورود سریع کانادا باشم؟

نامزد ابتدا باید شرایط حداقل یکی از این برنامه ها را داشته باشد تا واجد شرایط قرار گرفتن در گروهی از نامزدهای مهاجرت باشد. آنها ممکن است یک نمایه اکسپرس انتری آنلاین تکمیل کنند که مهارت ها و صلاحیت های خود را مشخص کند. سپس، سیستم اکسپرس انتری کانادا از یک سیستم رتبه بندی جامع (CRS) استفاده می کند تا متقاضیان را در برابر سایر متقاضیان در استخر بر اساس یک سیستم امتیازی با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله سن، تحصیلات، سابقه کار در خارج از کشور و تجربه کاری کانادا رتبه بندی کند. تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، اعضای خانواده و جزئیات هر پیشنهاد شغلی. IRCC قرعه‌کشی‌های دوره‌ای را، از لحاظ تاریخی، هر دو هفته یکبار برگزار می‌کند و از کاندیداهای دارای امتیاز برتر دعوت می‌کند تا برای روابط عمومی کانادا درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت سرمایه گذاری سیمرغ در تماس باشید.

چگونه امتیاز CRS خود را در اکسپرس اینتری کانادا بهبود دهیم؟

توجه داشته باشید که همیشه باید بتوانید شانس خود را برای پذیرش در اکسپرس انتری کانادا قبل از رسیدن به سن 45 سالگی افزایش دهید. تقویت تحصیلات، تجربه و مهارت های زبانی و یافتن شغل در کانادا نمونه هایی از دستیابی به این امر است. به عنوان مثال، با دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر (مبتنی بر LMIA)، می توانید امتیاز CRS خود را 50 یا 200 امتیاز افزایش دهید. مثال دیگر داشتن نتیجه آزمون زبان دوم به زبان فرانسوی یا انگلیسی به طور همزمان است. اگرچه برخی از پیشرفت‌ها تنها امتیاز CRS شما را به چند امتیاز افزایش می‌دهند، این افزایش جزئی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. از سوی دیگر، برخی از پیشرفت‌ها می‌توانند تا 600 امتیاز اضافی را در کل امتیاز CRS برای شما به ارمغان بیاورند و تضمین می‌کنند که در قرعه‌کشی بعدی از استخر اکسپرس انتری یک ITA دریافت خواهید کرد. در اینجا مقاله ای توضیح داده شده است که چگونه امتیاز CRS خود را افزایش دهید.

مراحل دریافت روابط عمومی کانادا از طریق اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اگرچه اکسپرس اینتری کانادا سریعترین راه برای مهاجرت است، اما این فرآیند پیچیده و دقیق است. زمانی که این فرآیند را شروع کنید متوجه این موضوع خواهید شد. بنابراین، درک کامل فرآیند اکسپرس اینتری کانادا ضروری است.

1-تست زبان را کامل کنید

به عنوان اولین کار، باید پیش بروید و آزمون زبان را کامل کنید. شما باید مهارت خود را در هر دو زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تست کنید. برای اثبات زبان انگلیسی باید تافل یا آیلتس بگذرانید. به همین ترتیب، برای نشان دادن توانایی های فرانسوی زبان خود باید TEF انجام دهید.

باید ادامه دهید و به عنوان اولین قدم آزمون زبان را تمام کنید. شما باید مهارت های زبانی خود را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو نشان دهید. برای نشان دادن مهارت خود در زبان انگلیسی و توانایی خود در زبان فرانسه باید یا تافل یا آیلتس شرکت کنید. شما همچنین باید TEF یا TCF را بگیرید.

برای کسب اطلاعات درباره سرمایه گذاری در کانادا بر روی لینک کلیک کنید.

2- پروفایل خود را بسازید

مرحله دوم ایجاد نمایه اکسپرس اینتری کانادا است. شما می توانید این کار را در وب سایت IRCC انجام دهید. هنگام ایجاد نمایه خود از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی را ارائه دهید. برای ادامه کار با برنامه، باید اطلاعات شخصی خود را به طور دقیق شرح دهید.

3. ECA را دریافت کنید

مرحله بعدی تکمیل ECB است. اگر در خارج از کشور تحصیل کرده اید، ارزیابی مدارک تحصیلی باید انجام شود. شما می توانید تا 150 امتیاز برای جامع خود دریافت کنید

امتیاز سیستم رتبه بندی برای تعیین اینکه چقدر می توانید از تحصیلات خود امتیاز بگیرید، می توانید از ماشین حساب آنلاین امتیاز CRS موجود در وب سایت IRCC استفاده کنید.

4- برای برنامه نامزدی استانی اقدام کنید

این مرحله اختیاری است. اگر علاقه مند هستید، درخواست برای یکی از برنامه های متعدد نامزدی استانی را در نظر بگیرید. استان ها و مناطق کانادا افرادی را با مجموعه مهارت های منحصر به فرد و تجربیات کاری استثنایی تعیین می کنند تا کمبود نیروی کار مربوطه خود را برطرف کنند. اگر این مهارت ها را دارید می توانید برای برنامه نامزدی استانی درخواست دهید. در نتیجه، ممکن است شانس بیشتری برای اخذ مهاجرت به کانادا داشته باشید زیرا ممکن است تا 600 امتیاز کسب کنید.

5- دعوتنامه درخواست را دریافت کنید

پس از ارسال درخواست خود، به مجموعه ای از کاندیداها برای اقامت دائم (CANADA PR) اضافه می شوید. پس از آن، گهگاه قرعه کشی های تصادفی بین متقاضیان انجام می شود. کسانی که امتیاز بالاتر از یک نقطه برش مشخص را کسب کنند می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برای درک بیشتر نحوه عملکرد امتیاز نهایی اخیراً، می‌توانید آخرین دور دعوت‌نامه‌های اکسپرس اینتری کانادا را در وب‌سایت IRCC بررسی کنید.

6-بررسی سوابق کیفری و پزشکی کامل

بررسی سوابق کیفری و پزشکی خود را در مرحله زیر به پایان برسانید. برای انجام بررسی سوابق پزشکی که اداره مهاجرت کانادا مجوز داده است، باید یک پزشک معین استخدام کنید. شما همچنین می خواهید یک گواهی پلیس از کشوری که قبلاً بیش از شش ماه در سال در آن اقامت داشته اید، داشته باشید.

7-بررسی برنامه

هنگامی که دعوتنامه خود را درخواست می کنید، یکی از افسران مهاجرت کانادا آن را بررسی می کند. شما نیازی به مشارکت فعال در این فرآیند ندارید. با این حال، بهتر است که آماده باشید، زیرا ممکن است از شما برای اطلاعات بیشتر یا اسناد پشتیبانی درخواست شود.

8-دریافت وضعیت روابط عمومی

ممکن است واجد شرایط برخی از جریان‌های مهاجرت باشید که درخواست شما سریع‌تر پردازش می‌شود. به عنوان مثال، اگر برای کلاس تجربه کانادایی (CEC) درخواست دهید، شانس خوبی وجود دارد که درخواست شما در حدود 6 تا 8 ماه تایید شود. همچنین در طی این مرحله یک تاییدیه اقامت دائم (PR) دریافت خواهید کرد. پس از بررسی درخواست شما و انطباق با آن به شما ویزای PR کانادا داده می شود.

9-برای کارت روابط عمومی اقدام کنید

در مرحله زیر باید اقدام کنید و برای کارت PR اقدام کنید. این را می توان آخرین مرحله در روند مهاجرت به کانادا در نظر گرفت. این نشان می دهد که شما واجد شرایط ورود به کانادا به عنوان یک مقیم دائم هستید. پس از ورود شما به کانادا، کارت PR باید جداگانه درخواست شود. هنگامی که این کارت روابط عمومی را در اختیار دارید، سفر به کانادا و بازگشت از آن بدون دردسر خواهد بود. کارت PR دارای تاریخ انقضای پنج ساله است.

شما باید این مراحل را برای درخواست اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا انجام دهید. همانطور که می بینید، هر کسی می تواند این دستورالعمل ها را دنبال کند و نتایج موفقیت آمیزی داشته باشد. این به شما بستگی دارد که آن را دنبال کنید.